גוגל הכריזה מלחמה על תכנים ברשת שגולשים לא אוהבים. החברה החליטה שהתכנים ברשת חייבים להיות איכותיים ורלוונטיים. אם התוכן הוא רובוטי או כזה שנכתב רק לצורך קידום האתר, האלגוריתם של גוגל מעניש את האתר ומדרג אותו בתוצאה נמוכה שמרחיקה אותו מהגולשים.
אז כיצד מקדמים היום את האתר בעזרת מילות חיפוש שפונות לקהל היעד שלכם? בעזרת שמירה על צפיפות מילות מפתח נמוכה יחד עם בניית קישורים פנימיים וחיצוניים בצורה חכמה.
מילות מפתח הן ביטויים שמופיעים באתר ומובילים את הגולשים ישירות אליכם. כאשר הגולש מחפש ביטוי מסוים, מילת המפתח הנמצאת גם באתר שלכם מציגה את האתר בגוגל ומובילה את הגולש להיכנס אליכם.
אם בעבר מקדמי אתרים חזרו על ביטויים פעמים רבות בתוך על עמוד והשיגו תוצאות, כיום גוגל הבהירה שהיא אינה מעוניינת בתכנים כאלה. לכן, אופטימיזציה למנועי חיפוש תהיה בשמירה על צפיפות מילות מפתח נמוכה. האלגוריתם של גוגל אינו חשוף, אך ממחקרים ובדיקות של מקדמי אתרים עולה כי שמירה על מינון של 4%-2% במילות המפתח מכלל הטקסט בכל עמוד היא צעד נבון.
גוגל מבליטה תוכן שגולשים אוהבים. היא בודקת את זה לפי מידת המעורבות של הגולשים בתוכן, באמצעות מדידת זמן שהיה, אחוז נטישה, שיתופים ברשתות החברתיות ומדדים רבים נוספים. תוכן איכותי עם צפיפות מילות מפתח נמוכה, כפי שיודע כל מדריך קידום אתרים, הוא המדד המנצח לתוכן איכותי לאתר.
החישוב מתבצע באופן פשוט של שיעור מילות המפתח מסך כל הטקסט המופיע בעמוד. שמירה על אחוז צפיפות נמוך תעזור לקידום תוכן איכותי ברשת.
כאשר הטקסט הוא קידום מובהק של מילות מפתח, גוגל תקטלג אותו כספאם ותוריד את דירוג העמוד במנוע החיפוש. לכן חשוב לשמור על צפיפות בהתאם לדרישות האופטימיזציה של מנוע החיפוש.